maanantai 14. huhtikuuta 2014

Makkaramyssy nro 4

Pitkästä aikaa jotakin valmista eli se ennen Helsingin reissua valmistunut makkaramyssy.

https://farm8.staticflickr.com/7157/13836355024_6c2d1be473_c.jpg

Malli: Wurm, suomeksi, Ravelryssa
Lanka: Lana Catto Nuovo Irlanda, väri punainen 12553
100% villa, 50 g/83 m
ja Debbie Bliss Cashmerino Aran, väri v.harmaa 300104
55% Merino, 33% Microfiber, 12% Cashmere, 50 g/90 m
Puikot: pyöröt nro 4 ja 4½
Koko:
S, 90 s -> 96 s, 8 nurjaa raitaa
Menekki: 135 g

https://farm8.staticflickr.com/7044/13836021483_2f9bbdd820_c.jpg

Tässähän kävi vähän hassusti. Tilasin nimittäin viikko sitten pitkästä aikaa lankaa Wollmeiselta neuloakseni siitä Wurmin, mutta ne langat ovat vielä matkalla ja myssy on jo valmis. Hups. No on minulla hyvä selitys sentään. Kuopus pyysi minua neulomaan makkarapipon ystävälleen sinne Alppimaahan, ja vasta viikko sitten sunnuntaina kuulin, että yksi hänen kavereistaan oli menossa sinne torstaina. Yöllä sitten hoksasin, että myssyhän täytyy saada samaan kyytiin. Maanantaiaamuna pengoin lankojani ja löysin onneksi nämä sopivat. Valmista piti kuitenkin saada saman päivän aikana, sillä tiistainahan lähdin jo aamupäivällä Helsinkiin. Yöllä kahden jälkeen se viimein valmistui.

https://farm8.staticflickr.com/7020/13836352274_82712ca6c3_c.jpg

Vallan tyytyväinen olen tähänkin versioon, Wurm on kyllä mainio malli. Edelleenkään minulla ei omaa ole, vaan kaikki ovat menneet muille, mutta kyllä minä vielä itsellenikin tällaisen neulon. Sen verran paljon näistä tykkään. Täällä näet kuvat kaikista neljästä neulomastani Wurmistani.

https://farm4.staticflickr.com/3827/13836357754_3dff932714_z.jpg

Lomautusta jatkuu vielä tämän alkavan viikon, mutta sen pysyttelen tiiviisti kotona. Takana on nimittäin Helsingin reissun lisäksi myös ihana, rentouttava viikonloppu Tuhannen Tarinan Talossa. Niistä sitten tarkemmin seuraavissa päivityksissä piakkoin.

Varhaisen maanantaiaamun terveisin,

Hepsi 
 

6 kommenttia:

  1. Kaunis myssy ja ihanat kuvat! :)

    VastaaPoista
  2. Kaunis myssy! Ja toi Wurm on vienyt minua ihan sata-nolla. Olen just parhaillaan tekemässä Wurmia numero neljä ja se on kyllä tosi iso suoritus, koska en juurikaan tee samoja malleja kahteen kertaan. Mutta tuosta mallista tykkään kovasti. Olen tosin tehnyt tuon reunan ihan 1o1n, mutta makkarat on kohdillaan :D

    VastaaPoista
  3. Hieno Wurm. Pitäiskin neuloa tuollainen kaksivärinen, mulla on vain yhdellä värillä tehty.

    VastaaPoista
  4. Todella upea myssy.
    Mukavaa Pääsiäisviikkoa sinulle.

    VastaaPoista
  5. Minäkin olen tehnyt pari Wurmia, mutten kumpaakaan itselleni. Täytyy pitää malli mielessä, jos itselle tulee myssyn tarvis.

    VastaaPoista

Lämmin kiitos kommentistasi! =)